Ditt biljettköp
Hur köper jag biljetter?
Biljetter köper du enklast här på webben, under sidan Föreställningar. Välj den föreställning och det datum som du är intresserad av och klicka dig vidare. Du kan även kontakta biljettkassan för hjälp.
Kan jag lämna tillbaka köpta biljetter?
Nej, vi gör inte återköp på betalda biljetter.
Däremot kan du själv byta datum via ditt konto, din orderbekräftelse eller genom biljettkassan senast 24 timmar före föreställningen. Bytet kostar 50 kr per order om du gör bytet själv och 50 kr per biljett om du får hjälp genom biljettkassan. Bytet gäller endast till samma föreställning och i mån av plats.
Jag har fått förhinder, kan jag byta föreställningsdag?
Ja, du själv byta datum via ditt konto, din orderbekräftelse eller genom biljettkassan senast 24 timmar före föreställningen. Bytet kostar 50 kr per order om du gör bytet själv och 50 kr per biljett om du får hjälp genom biljettkassan. Bytet gäller endast till samma föreställning och i mån av plats.
Jag har inte fått mina biljetter, vad ska jag göra?
Direkt efter ditt köp kommer en bekräftelse på din bokning samt dina biljetter till din mejl. Hittar du inte mejlet? Leta även i skräpposten. Får du inget mejl med biljetter, kontakta biljettkassan för hjälp.
Föreställningen jag vill se är slutsåld – har ni en väntelista?
Nej, vi har ingen väntelista.
Behöver jag skriva ut mina biljetter?
Nej, det går lika bra att visa upp biljetterna i mobilen.
Kan jag betala med kontanter?
Nej. Du betalar med kort eller Swish när du handlar på webben, i biljettkassan och i Teaterbaren.
Ditt teaterbesök
Hur hittar jag till Uppsala stadsteater?
Uppsala stadsteater ligger nära centralstationen, på Kungsgatan 53.
När öppnar teatern?
Har ni garderob?
Vi erbjuder fri garderob med bevakning till höger i övre foajén.
Hur lång är föreställningen och är det paus?
Information om hur lång en föreställning är och om det är en paus hittar du på den aktuella föreställningssidan här på webben.
Finns det program till föreställningarna?
Ja, kostnadsfria program finns att ta i nedre och övre foajén.
Vad händer om jag inte kommer i tid?
För publiken, skådespelarna och din egen skull är det viktigt att komma i tid. Om du skulle bli sen, ta kontakt med någon av våra publikvärdar men vi kan inte garantera insläpp efter föreställningens start.
Ska jag stänga av mobilen?
Ja!
Får jag fotografera eller filma föreställningen?
Nej, av upphovsrättsliga skäl är all form av fotografering, filmning och ljudupptagning inte tillåten. Men du får gärna fotografera under applådtack!
Äta och dricka
Finns det servering på teatern?
Ja, i Teaterbaren kan du ta något att äta eller dricka före, under och ibland efter föreställningen.
Hur kommer jag i kontakt med Teaterbaren?
Du kan kontakta Teaterbaren på telefon: 018-135709 eller via mejl: info@teaterbarenuppsala.se
Får jag äta och dricka i salongen?
Nej, mat, dryck och glas får inte tas med in i salongen, om inte annat anges.
Kan jag förbeställa till pausen?
Ja, du förköper direkt vid köp eller via din biljettorder senast 24 timmar innan. Du kan också handla och förboka på plats i Teaterbaren innan föreställningen i mån av plats.
Tillänglighet
Finns det hiss?
Hiss (1,40 x 1,50 m) finns i gatuplanets foajé. För att nå källarscenen Ettan gäller en annan hiss som är 1,80 x 1,30 m. För att använda den, ta kontakt med publikvärden..
Finns det rullstolsplatser?
Ja, Stora scenen har 4 platser för rullstolar. Vid övriga scener finns en rullstolsplats per salong. Alla rullstolsplatser har en tillhörande medföljandeplats. Rullstolsplats och medföljandeplats bokas via biljettkassan.
Erbjuder ni hörhjälpmedel?
Alla våra scener är utrustade med ett trådlöst system för hörhjälpmedel. För att få tillgång till förstärkningen behöver du hämta ut en hörslinga i garderoben i foajén.